Dipje - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu Dipje - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

Dipje

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

28 Juni 2009 | Afghanistan, Kabul

Het heeft even geduurd voor er weer een stukje kwam, maar dat komt omdat ik deze week even in een dipje heb gezeten. Hoe gezond en hygiënisch je ook met jezelf omgaat het spook dat hier rond dwaalt en met enige regelmaat mensen aan het toilet kluistert, had ook mij te pakken. Niet echt ernstig, maar toch genoeg om ruim een dag echt uit de roulatie te zijn en de volgende dagen ook niet echt vrolijk over de basis te springen. Ik ben in ieder geval weer voldoende opgeknapt om de draad weer op te pakken.
In eerste instantie zou ik deze week (voor de tweede keer) naar één van onze voorposten vertrekken, maar ook dat werd weer op het laatste moment afgeblazen. Ook nu stond ik weer helemaal gepakt en gezakt, maar gebrek aan vervoer speelde dit keer parten. Achteraf gelukkig, gezien mijn beperking later deze week.
Leuk is echter anders en ik moet zo aan het eind van mijn tijd constateren, dat ik slechts 2 keer naar het dorp ben geweest in de gehele periode. Nu heb ik het voordeel, dat dit voor mij de tweede keer is en dat ik de vorige keer wel voldoende gebiedskennis heb kunnen opdoen. Dus als ergens over gesproken wordt, heb ik daar toch redelijk beeld en geluid bij. Ik heb weliswaar nog een week te gaan, maar het ziet er niet naar uit dat er nog een spectaculaire reis in het verschiet ligt voor me.
Als je zo tegen het eind van je missie zit, begin je toch te kijken naar de dingen, die je hebt bereikt hier. Niets menselijks is me vreemd. Ondanks, dat ik niet met hoge verwachtingen hier naartoe ben gekomen, moet ik toch constateren, dat het resultaat me niet vrolijk stemt. Dat betekent niet, dat er in deze periode helemaal niets is gebeurd: integendeel zelfs. Maar op mijn vakgebied is er juist in deze periode door allerlei oorzaken een dipje geweest, waardoor mijn bijdrage wat minder is uitgevallen dan gehoopt. Er zijn echter wel de nodige zaken in gang gezet, waardoor mijn opvolger(s) de komende tijd naar verwachting weer lekker aan de bak kunnen. En dat is natuurlijk ook een mooi perspectief: het draait niet om de persoon, maar om het algehele resultaat. En in dat laatste zie ik nog steeds vooruitgang.
Ik zal jullie niet verder vermoeien met mij gefilosofeer en hoop de komende week nog enkele aardige schetsen te geven van ons leven en werken hier in TK. Daarna moeten jullie je info toch ergens anders proberen te vergaren.

  • 28 Juni 2009 - 16:32

    Dick:

    Dag Sjaak,
    Je kunt er op wachten dat dit soort ongemak je een keer overkomt in de situatie waarin jij verkeert. Maar ik begrijp alle ellende is ook al weer bijna voorbij. Nog veel sterkte de komende dagen.

  • 29 Juni 2009 - 07:36

    Maarten Van V.:

    Hallo Sjaak,
    Na dit te hebben gelezen, heb ik even terug gebladerd naar de foto´s van de bakkerij. Vraag me af of er toch geen verbanden liggen....
    Succes de laatste week en een behouden terugreis.
    gr. Maarten

  • 30 Juni 2009 - 19:28

    Ard:

    Succes,volhouden, laatste loodjes enz...
    Verheug me weer op je volgende verslagen.

    Groetjes Ard

    PS. Ribje gekneusd bij ouder/kind handbal.Enkeltje gekneusd. lekker fietsen joh!

  • 01 Juli 2009 - 06:12

    Peter Van Dok:

    Hallo Sjaak.
    Jouw missie zit er bijna op.
    Bedankt voor de versla-gen van jouw belevenis-sen.
    Goede reis naar huis en tot ziens.

  • 01 Juli 2009 - 14:13

    Ron :

    Hallo Sjaak
    Net terug van vakantie had ik heel wat te lezen op je site. Ik vond je verhalen weer leuk om te lezen. Ook de foto's die bij de verhalen geplaatst vind ik leuk. Die foto's laten behoorlijk wat zien van het leven daar. Ik hopop dat je binnenkort weer gezond in Nederland mag zijn. Ongetwijfeld heb je nog genoeg te vertellen. Groeten Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kabul

Opbouw in Uruzgan

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Kandahar

05 Juli 2009

Laatste dag

01 Juli 2009

Varia

28 Juni 2009

Dipje

22 Juni 2009

Sfeerbeelden
Sjaak

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 160641

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Kenia 2014

17 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Klimmen tegen MS

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Werkvakantie Home of Hope, Tamale

10 November 2010 - 26 November 2010

Werkbezoek in Wajir

04 Mei 2009 - 10 Juli 2009

Opbouw in Uruzgan

11 Januari 2009 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: