Laatste dag - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

05 Juli 2009 | Afghanistan, Kabul

De vorige keer heb ik een stukje beloofd over één van de acties hier in het gebied. Nu moet ik zeggen, dat ik de laatste dagen niet echt veel inspiratie heb gehad om daar een aardig stukje over te schrijven. Dat komt niet in de laatste plaats door alle gebeurtenissen met het konvooi naar Kandahar, waar jullie ongetwijfeld in het nieuws wel het één en ander over hebben vernomen. Zonder daar allerlei uitgebreide bespiegelingen over te houden, kan ik wel melden, dat dergelijke toestanden de hele base behoorlijk bezig houden. Een “simpele” rit van een dag, die plotseling verwordt tot een marathontocht van maar liefst drie dagen. Geloof me: die mannen en vrouwen zijn niet te benijden. Er is tijdens die tocht bijna alles gebeurd, dat je kunt bedenken, van bermbommen tot beschietingen met een aantal (gelukkig licht) gewonden. Laten we hopen, dat dit tot de uitzonderingen behoort; maar hiermee wordt het wel duidelijk, dat de strijd nog niet gewonnen is.

Als een soort van pleister op de wonde, plaats ik wel wat foto’s, waarbij duidelijk wordt wat er zoal te zien is langs een route, die tijdens een patrouille wordt gereden.

Dan staat morgen het vertrek op de lijst. Om 9 uur richting Kandahar en vandaar uit wachten we het rustig af. Als de gelegenheid zich voordoet, zal ik zeker een impressie van die basis geven. Tot de volgende keer.

  • 05 Juli 2009 - 13:19

    Dick Van Eerde:

    Sjaak,
    Succes met je terugreis. Ik hoop zonder al te veel problemen. Bedankt voor je leuke stukjes vanuit Afghanistan. Ik hoop je nog een keer te spreken.

    Groet,
    Dick

  • 05 Juli 2009 - 19:27

    Lenie:

    Hallo Sjaak,
    Wij wensen je een goede thuisreis toe.
    Ook de foto's hebben ons een beetje van die andere wereld laten zien.
    Met de daarbij passende verhalen was het telkens weer leuk om iets van jou te horen.
    Hopelijk gauw tot ziens!
    Ben en Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Kabul

Opbouw in Uruzgan

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Kandahar

05 Juli 2009

Laatste dag

01 Juli 2009

Varia

28 Juni 2009

Dipje

22 Juni 2009

Sfeerbeelden
Sjaak

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 160638

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Kenia 2014

17 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Klimmen tegen MS

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Werkvakantie Home of Hope, Tamale

10 November 2010 - 26 November 2010

Werkbezoek in Wajir

04 Mei 2009 - 10 Juli 2009

Opbouw in Uruzgan

11 Januari 2009 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: