De kale berg 10: we zijn er bijna - Reisverslag uit Sully, Frankrijk van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu De kale berg 10: we zijn er bijna - Reisverslag uit Sully, Frankrijk van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

De kale berg 10: we zijn er bijna

Door: Sjaak Schoonen

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

17 Mei 2013 | Frankrijk, Sully

Vanochtend zijn we dan toch vertrokken. Niet zonder enige vertraging, want eerst moest de goudvis nog schoongemaakt worden. Hoe verzin je het: op de dag van vertrek. Maar het arme beestje begon al een beetje groen te zien, dus vooruit maar. Maar uiteindelijk is de vertraging niet door het schoonmaken ontstaan. Toen ik druk bezig was met het inpakken van de auto, werd er ineens driftig op de ruit getikt. En omdat het er nogal bloederig uitzag, ben ik maar op een drafje naar binnen gerend. Ja hoor: kom gebroken en een stukje uit Marjan (haar duim dan). Gelukkig hebben ze me bij defensie geleerd hoe te handelen: stabiele zijligging, mond op mond beademing en de patiënt was er al fluks weer bovenop. Gelukkig was er nog een kom in huis, zodat we de goudvis in een nieuwe behuizing achter hebben kunnen laten.

Van de reis kan ik zeggen, dat België binnenkort een nieuwe prijs uitgereikt krijgt: natste land van Europa. Het is te hopen, dat het snel stopt met regenen daar, anders heeft iedereen straks een zwemvest nodig. Na nog een flinke file in Luxemburg hebben we in een vrijwel droog Frankrijk onze B&B in Sully gevonden. Wat een prachtige streek is dat toch, de Bourgogne. En omdat onze bestemming bijna 3 kwartier van de snelweg ligt, hebben we er goed van kunnen genieten. Ik denk dat we op de terugweg wel een wijntje zullen scoren. Maar de trip was de moeite waard. We zijn vanavond onthaald op een werkelijk voortreffelijk diner; één van de soort waar menig restaurant in Nederland jaloers op is. Kip à l’orange, een uitmuntende champignonsoep vooraf en een overheerlijk toetje met mousse en ijs na. We hadden vanavond helaas één minpuntje: onze handkoffer ging niet meer open. En nu niet meer dicht :-). Dus zullen we hier de komende week een oplossing voor moeten verzinnen.

En dan nog het laatste nieuws van de Mont Ventoux. Het weer is meer dan wisselvallig. En hoewel de vooruitzichten voor maandag niet slecht zijn, lag er vandaag nog sneeuw op de top (niet op de weg geloof ik). Het belooft nog een heel avontuur te worden.
In Horst zeggen we dan altijd: wordt vervolgd…………………..

• 17 Mei 2013 - 21:40

Caroline:

He Sjaak.... wat een humor! Hopen dat je die ook onderweg naar boven kunt bewaren! Fijne week en veel succes nogmaals met je missie! Groetjes, Caroline

• 17 Mei 2013 - 21:51

Yvette:

Ach ja, en dan nog vragen ze zich af van wie ik die onhandigheid nou toch heb! ;-)

Veel plezier en succes.
    En een hele goede reis nog verder.

X, yvet.

• 17 Mei 2013 - 22:40

Fred:

Sjaak iedere reis wel wat.. op een reis wilden ze je haar niet knippen dan weer een staalborstel en nu dit weer ik zou na deze reis beginnen aan een boek succes met de klim (en het boek)

• 18 Mei 2013 - 11:48

Lenie:

OOOOOOOOOOO wat een toestand, gelukkig dat jij van wanten weet. Je hebt toch wel een rolletje ducktape in de auto? Kun je voor velerlei doeleinden gebruiken( Ben gaat niet zonder op reis ) dus die koffer moet dan geen probleem zijn zou ik denken.

Veel suc6 met de berg en doe Marjan de groeten.

Groetjes Lenie

• 19 Mei 2013 - 13:32

Inge Gransbergen:

Wat een start van de reis! Maar dat trappen gaat lukken. Héél veel succes.
    Hartelijke groet, Inge

• 20 Mei 2013 - 19:12

Dirk Van Buren:

Nu Sjaak ik ben vol verwachting hoe het is gegaan, een week geleden reed ik daar nog in de sneeuw en het was maar 9 graden. Ik hoop van harte dat het je is gelukt zeker met je doelstelling.

groet,

Dirk.