Schoonmaak - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu Schoonmaak - Reisverslag uit Kabul, Afghanistan van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

Schoonmaak

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

26 Mei 2009 | Afghanistan, Kabul

De titel van dit stukje zou (in een bekend vaderlands dagblad) ook als volgt kunnen luiden:
“Crisis slaat toe in Kamp Holland” of “Werkloze rechter en manager pakken alles aan”.
En met het zoveelste korte tendentieuze bijschrift bij de foto wordt er weer een halve waarheid gepubliceerd.
De waarheid is anders: afgelopen zondag was het voor mij en mijn collega functioneel specialist ( die in het dagelijks leven inderdaad rechter is) de beurt om het corvee uit te voeren. Dat betekende, dat we lekker met water aan de slag mochten en het stof uit de gang van ons “Chalet” hebben gewist. Ondanks het water toch een zweterig klusje, maar ook officieren krijgen hier gewoon een corveebeurt, dus je hoort ons niet mopperen.
Dit was zomaar weer een kort luchtig onderwerpje uit TK; de volgende wordt er één van zwaarder kaliber.

• 26 Mei 2009 - 20:33

Thea Bouwman:

Ha Sjaak,

Via Henk de Jong ontving ik jouw website en graag plaats ik daarop een berichtje. Vanavond hadden we in de kerk een vergadering over de overstapdienst van 28 juni: dan gaan de 12 jarigen over naar de jeugdkerk en natuurlijk moet er weer vanalles geregeld worden. Marian was er ook bij en zij vertelde ons hoe het jouw verging.
    Een hartelijke groet vanuit de Bethlehemkerk,

Thea

• 27 Mei 2009 - 06:55

Lenie:

Hallo Sjaak,
    thuis is dit niet te doen onze gangen zijn veel kleiner.
    Lekker hoor zo poetsen, en al je berichten lezend gaat het goed met je.
    Dus wensen wij jou nog een goede tijd.
    p.s. voor volgend jaar zou je je natuurlijk op kunnen geven voor de kerkschoonmaak daar zijn zulke kanjers ook te gebruiken. haha
    doei Lenie

• 27 Mei 2009 - 08:07

Maarten:

Hallo Sjaak,

Het bijschrift had ook kunnen zijn:
    ´Manager trekt het niet meer´.
    Zo te zien heeft één van de trekkers het begeven.
    Succes met je verdere werkzaamheden.

groeten,
    Maarten van Valkenburg
    Stout Groep

• 27 Mei 2009 - 11:10

Marjan:

Hoi schatje het is goed dat ik dit met eigen ogen gezien heb,en je lacht er nog bij ook.
    Groetjes hoor harde werker

• 27 Mei 2009 - 18:54

Fred:

we moeten hier met de Schalmei flink bezuinigen, en zo te zien kan jij flink schoonmaken, dan kunnen we de boenmachiene verkopen. groetjes van ons allen en hou je sjaakies

• 29 Mei 2009 - 06:48

Ard:

Hoi Sjaak,

Uitermate interessant bericht. Hier kunnen we weer vele kanten mee op.
    Veel succes en hartelijke groet vanuit het nu zonnige Westland(lekker fietsweertje op de vrijdag).

• 29 Mei 2009 - 12:10

Tom:

Hoi Sjaak,

Mooi foto ik denk dat Marjan er ook erg blij mee is hahahahah : P

Groeten

Van ons

• 29 Mei 2009 - 19:53

Rene Gerrits:

Het gaat je goed af schoonmaaker is het iets voor thuis??

groeten vanuit Beuningen