De kale berg 3: trainen in de kou - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu De kale berg 3: trainen in de kou - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

De kale berg 3: trainen in de kou

Door: Sjaak Schoonen

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

01 Maart 2013 | Nederland, Papendrecht

De vorige keer eindigde ik met de verzuchting dat ik ondanks het r toch maar niet ging trainen. Maar ik kan melden dat ik na een kleine peptalk van het thuisfront toch op de fiets ben gestapt. En ik heb er geen spijt van gehad, want naast de kilometers heb ik ook nog wat vitamine Z opgedaan en dat is in deze tijd van het jaar best waardevol. Verder vind ik dat trainen met die lage temperaturen echt helemaal niks! Het is onaangenaam met een grote O. Voor mijn koude handjes heb ik in ieder geval een verstandige investering gedaan: een paar extra warme fietshandschoenen: lekker hoor.

Maar vorige week toch ook weer eens op pad na een mooie ochtend in de verwachting dat de middag ook mooi zou blijven. Dus na het eten fluks op de fiets en trappen maar. Maar echt lekker was het niet. Weer erg koud, de wind zat in de verkeerde hoek en de zon verdween al snel. En toen er voorzichtig enkele verdwaalde vlokken begonnen te vallen, ben ik op de helft van de rit van plan veranderd en heb een kortere route terug gepakt. Dat was geen verkeerde beslissing: ik was koud (letterlijk en figuurlijk) binnen of de sneeuw kwam met bakken naar beneden. Soms kan een impulsieve beslissing best lonend zijn.

In ieder geval kan ik tot nu toe mijn schema aardig volhouden. Afwisselend buiten, op de rollenbank in de garage en een stukje krachttraining in de fitness; niet altijd even inspirerend, maar wel effectief.

Het is niet zo moeilijk om geïnspireerd te blijven, want de actie Klimmen tegen MS verloopt fantastisch. Halverwege februari was de tussenstand al aangeland op ruim100.000 euro en dat is al veel meer dan het eindresultaat van vorig jaar. We zijn met alle 282 deelnemers lekker op weg naar een grandioze eindstand. Mijn inzamelingsactie begint ook lekker op gang te komen. De juiste stand hou ik nog even voor me, maar over een paar weekjes zal ik hier ook mijn persoonlijke tussenstand vermelden. We hebben nog ruim 11 weken om mijn eigen streefbedrag te halen. Wat dat is? Dat laat ik nog wel weten.

Nog maar even de website: www.klimmentegenms.nl