De kale berg 6: hoe anders kan het lopen - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu De kale berg 6: hoe anders kan het lopen - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

De kale berg 6: hoe anders kan het lopen

Door: Sjaak Schoonen

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

22 April 2013 | Nederland, Papendrecht

Volgens mijn lijstje moest de volgende test komen tijdens de toerversie van de Amstel Gold Race. Maar het leven van alledag is niet te voorspellen. Op de dag van vertrek bleek mijn pa plotseling naar het ziekenhuis te moeten, zodat op het moment dat mijn fietsmaatje binnen stapte, ik vertrok richting ziekenhuis. Gevolg was, dat onze deelname aan de AGR helemaal werd geschrapt, omdat een combinatie tijdstechnisch niet mogelijk was. Overigens is vaders gelukkig weer thuis inmiddels.
Dat weekend toch nog twee keer ruim vijftig kilometers getraind, maar dat voelt (ondanks flinke tegenwind) toch anders dan een heuvel.

De eerstvolgende gelegenheid deed zich gisteren voor tijdens een door de organisatie van Klimmentegenms georganiseerde trainingsrit. Ik had gekozen voor de rit Klimmen-Blegny-Klimmen, die ‘slechts’ 95 kilometertjes telde. Het is een bijzondere rit geworden. De deelnemers waren verdeeld in vijf groepen en dat kwam de contacten tijdens de rit alleen maar ten goede. Ondanks de soms pittige hellingen een aantal mooie gesprekken gevoerd en dan merk je dat het goede doel toch een sterk samenbindend effect heeft. Allemaal ken je wel iemand met MS; of dichtbij of iets minder, maar stuk voor stuk indrukwekkende verhalen. Zoals één van de deelnemers met een heel heftig verhaal over zijn zus, zelf rijdend met een prothese, maar vastbesloten om die kale berg als het even kan 3x te beklimmen. Daarvoor dus ook maar vast het formulier heeft aangevraagd om bij de Club des Cinglés du Mont Ventoux (gekken van de Mont Ventoux) te mogen horen. RESPECT.
In ieder geval is deze training bij mij goed geweest voor twee dingen: het zelfvertrouwen (want het ging wel lekker) en de vastberadenheid om toch vooral op volle kracht door te trainen.

Wat ook nog steeds heel motiverend is, zijn de reacties die je krijgt. En die zich in een aantal gevallen ook vertalen in financiële ondersteuning. Ik ben dan ook enorm dankbaar, dat ik nu kan melden, dat mijn tussenstand op dit moment staat op € 1.750,=. Wie had dat gedacht voor ik begon? Ik zelf niet in ieder geval.

Volgende week staat de training op een heel laag pitje, want dan ben ik een weekje op tour in Polen. Wordt alleen het uithoudingsvermogen van mijn lippen getraind, als ik op mijn sax zitten te toeteren. Maar daarna……… gaan we nog even fanatiek de laatste trainingsweken in.

  • 22 April 2013 - 21:04

    Caroline:

    He Sjaak, goed bezig joh! Mooi bedrag al binnen.... En lekker touren volgende week, ik zie dat je er ook zin in hebt!
    Tot zaterdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjaak

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 160639

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Kenia 2014

17 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Klimmen tegen MS

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Werkvakantie Home of Hope, Tamale

10 November 2010 - 26 November 2010

Werkbezoek in Wajir

04 Mei 2009 - 10 Juli 2009

Opbouw in Uruzgan

11 Januari 2009 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: