De kale berg 7: het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu De kale berg 7: het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

De kale berg 7: het aftellen is begonnen

Door: Sjaak Schoonen

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

07 Mei 2013 | Nederland, Papendrecht

Nog 1 week en 6 dagen tot het moment suprème. Om maar in Franse termen te blijven. Vorige week mijn fiets maar niet meegenomen naar Polen en dat is toch wel een verstandig besluit geweest, want de meeste wegen in Polen zijn niet om aan te zien. Ze zijn daar niet zo ingesteld op fietsers. Nu is in ieder geval mijn fiets nog heel en hebben de spieren een weekje rust gehad.
Die kunnen er nu weer een week flink tegenaan, want dit is toch wel zo’n beetje de laatste week om intensief te trainen. Volgende week wat meer rust nemen en dan moet het maar kunnen.

In ieder geval zondag maar gelijk een ritje Rotterdam gemaakt en de rest van de week nog flink wat kilometers in de benen zien te krijgen. Als ik het kan beramen moet de Posbank er ook nog een aantal keren aan geloven. Nu maar hopen dat het weer redelijk blijft en ik niet te veel kilometers in de regen hoef te maken. Want daar heb ik wel erg veel hekel aan. Vanavond de volgende lange rit maken.

De laatste tussenstand is ook prachtig: al bijna € 250.000,= bij elkaar gebracht en de teller stijgt nog steeds. Mijn eigen teller staat ongeveer op € 2.000,=. Een resultaat waar ik vooraf niet van heb durven dromen. Als ik dat heel ondeugend een beetje doortel, dan kan de eindstand van de hele actie wel eens ruim boven de half miljoen euro uitkomen. Of ben ik nu wel heel optimistisch? Ik hoop, dat we het gaan beleven. Al met al zal dit een behoorlijke opsteker worden voor het MS Fonds.

  • 07 Mei 2013 - 09:15

    Dick Van Eerde:

    Dag Sjaak,
    Ik weet niet of je mijn persoon nog herinnerd van jou tijd bij het Waterschap Zuiderzeeland. Maar ik kwam je reisverslag weer tegen op internet, en dacht hé een bekende, vandaar even mijn korte reactie. Ik vindt het toch heel knap wat je elke keer doet voor het goede doel. Ik ben zelf ook heel veel bezig met goede doelen vanuit mijn lidmaatschap van de Odd Fellows en dat geeft veel voldoening is mijn ervaring. Ik wens je heel veel succes met je fietstocht voor het MS Fonds. Ik hoop voor je, dat het half miljoen op de teller komt te staan. Veel succes en wellicht eens tot horens of ziens.

    Groet,
    Dick van Eerde

  • 07 Mei 2013 - 12:57

    Sjaak:

    Hoi Dick,
    Natuurlijk herinner ik me jou nog. Fijn dat je zo lekker actief bent voor goede doelen. Odd Fellows klinkt 'raar', maar ik kan een link bedenken met vrijwilligerswerk :-)
    Het ga je goed en inderdaad misschien tot ziens.
    Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjaak

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 160641

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Kenia 2014

17 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Klimmen tegen MS

21 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Werkvakantie Home of Hope, Tamale

10 November 2010 - 26 November 2010

Werkbezoek in Wajir

04 Mei 2009 - 10 Juli 2009

Opbouw in Uruzgan

11 Januari 2009 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: