De kale berg 8: we zijn er bijna - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu De kale berg 8: we zijn er bijna - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Sjaak Schoonen - WaarBenJij.nu

De kale berg 8: we zijn er bijna

Door: Sjaak Schoonen

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

12 Mei 2013 | Nederland, Papendrecht

Deze week nog even flink aan het trainen geweest. Een aantal keren flinke afstanden gefietst, waardoor ik in één week toch een aantal honderden kilometers heb verslonden. Vrijdag nog een keer of wat de Posbank beklommen, waardoor de benen weer wat klimgevoel erbij hebben gekregen. En vandaag heb ik met een beetje mazzel ook een leuk gemiddelde gedraaid op mijn laatste lange trainingsrit. Net toen ik op de terugweg vol de tegenwind op kop kreeg, werd ik ingehaald door een groepje fietsers uit Gorcum. Lekker aangehaakt en vrij relaxed de tweede helft van de rit volbracht. Soms zit het mee.....
Deze week ook de nodige voedingsmiddelen binnen gekregen, want het mag natuurlijk niet zo zijn, dat ik halverwege de berg last krijg van een soort van hongerklop. In ieder geval zit het wat dat betreft wel goed nu.

Maar zo langzamerhand begint het toch wel een beetje te kriebelen naarmate de tijd vordert. Op het moment van schrijven nog 1 week en 13 uur totdat het startschot valt. Een beetje onzeker ook wel, want ik heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten. Met welke heuvels kan ik die berg vergelijken? Is het de Cauberg, de Fromberg, de Posbank of zelfs de Keutenberg? Er is eigenlijk nog niemand die het me heeft kunnen vertellen. Feit is, dat het in ieder geval zo'n 20 kilometer klimmen is.
We zullen het wel zien. Het eerste dat ik ga doen zaterdag is waarschijnlijk 'voorzichtig' die berg oprijden. Met de auto.

• 12 Mei 2013 - 20:09

Annemie:

Gaat met zoveel training vast goedkomen!!!

• 12 Mei 2013 - 23:09

Caroline Nederlof:

Veel succes, je gaat het vast halen!

• 13 Mei 2013 - 09:42

Dick Van Eerde:

Hoi Sjaak,
    Ik begrijp uit je verhaal dat het a.s.zaterdag gaat gebeuren. Nou ik twijfel er niet aan dat het je gaat lukken met zoveel trainingsarbeid. Veel succes met deze actie voor het goede doel

Groet,
    Dick

• 15 Mei 2013 - 21:42

Henk:

Sjaak ik ben zwaar onder de indruk. Met nadruk op zwaar terwijl jij al die spaghetti eet. Dat je het maar allemaal in goede gezondheid mag volbrengen !